Visa priser: exkl. | inkl. moms
Leverans till:
Sverige (SEK)
Byt land
In English

Köpvillkor för konsumenter

Nedanstående villkor gäller mellan dig som kund och Subaru Merchandise (ägs av Exakta Profile AB, 556713-5933), när du handlar av oss på denna webbplats.

 

Priser

Det pris som gäller är produktpris inklusive moms som vid beställningstidpunkten finns angivet på www.subarushop.se. Fraktkostnad tillkommer vid beställning. Aktuell fraktavgift presenteras alltid vid checkout i Kassan.

 

Betalning

Betalning av inköpta varor sker för närvarande endast mot kortbetalning (VISA eller MasterCard). Kortuppgifter lagras inte och all kortinformation hanteras över SSL-kryptering.

 

leverans

För leverans av varorna samarbetar vi med DB Schenker. Beställda varor skickas från vårt lager senast 5 arbetsdagar efter att vi mottagit beställningen, men i normala fall skickas din order redan dagen efter beställning.

Vid transport från Subaru Merchandise till kunden, är Subaru Merchandise ansvarig om varan skadas eller kommer bort under transporten. Vid transport från kunden till Subaru Merchandise är kunden ansvarig om varan skadas eller kommer bort under transporten.

Normalt ska alla produkter som finns i webshoppen finnas i lager och levereras inom utlovad leveranstid. Om en produkt du har beställt tagit slut kommer du att få besked om detta inom 3 arbetsdagar från beställning. 

 

ångerrätt/byten

I enlighet med Konsumentköplagen samt Distans- och hemförsäljningslagen har du full ångerrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan. Ångerrätten räknas från den tidpunkt när försändelsen med dina varor levererats till dig. Ångerfristen gäller endast om varan hålls i väsentligen oförändrat skick.

Om du vill byta en eller flera varor, ska du kontakta vår kundsupport för att få vidare instruktioner om tillvägagångssätt.

Kundsupporten nås på subarushop@exakta.se eller på telefon 040-631 22 00 mån-fre kl. 9-12 samt kl. 13-15. Skicka inget utan att först ha varit i kontakt med oss. Fraktkostnad för retur betalas av kunden.

När vi mottagit din retur och haft möjlighet att kontrollera att varan inte är skadad eller använd, skickar vi dig en ny vara (fraktfritt) eller återbetalar det belopp* du har betalt för varorna.

 

* debiterad fraktkostnad vid ordertillfället återbetalas ej.

 

reklamationer

Vill du reklamera en vara ska du kontakta vår kundsupport för att få vidare instruktioner om tillvägagångssätt.

Kundsupporten nås på subarushop@exakta.se eller på telefon 040-631 22 00 mån-fre kl. 9-12 samt kl. 13-15. Skicka inget utan att först ha varit i kontakt med oss. Ersättningsprodukt skickas utan extra kostnad. Subaru Merchandise står för frakten.

Kan vi vid tillfället inte ersätta dig med en ny produkt, gör vi en återbetalning till dig när vi har fått den defekta produkten i retur.

 

minderåriga

För att få beställa varor från Subaru Merchandise ska du ha fyllt 18 år eller ha målsmans skriftliga tillstånd.

 

Ej uthämtad försändelse 

Om du inte hämtar ut av oss levererad försändelse blir du automatiskt betalningsskyldig för frakt- och expeditionsavgift på 100 SEK inkl. moms.

 

personuppgifter

Enligt personuppgiftslagen måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av kommer att hanteras av Exakta Profile AB i egenskap av personuppgiftsansvarig. De personuppgifter du lämnar till oss, såsom namn, adress, personnummer, e-postadress och telefonnummer kan komma att användas för att säkerställa leveranserna till dig, vid kreditprövning, för att lämna erbjudanden och upplysningar om vårt sortiment till dig. De uppgifter du lämnar är endast tillgängliga för Exakta Profile AB och dess närstående bolag. Du har rätt att ta del av de uppgifter som finns registrerade om dig. Du har alltid rätt att begära att Exakta Profile AB ska radera eller korrigera de uppgifter som finns om dig. Genom att godkänna våra köpvillkor samtycker du till ovanstående.

 

tvist

Köp genom Subaru Merchandise styrs främst av Distans- och hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Vid eventuell tvist vänder du dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Exakta Profile AB, som äger Subaru Merchandise, åtar sig att följa eventuella beslut från Allmänna Reklamationsnämnden i samband med en tvist.

Mer information om dina rättigheter och skyldigheter som konsument hittar du hos Konsumentverket

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

Tel: 08-508 860 00
Email: arn@arn.se

Köpvillkor för Subaru återförsäljare

Nedanstående villkor gäller mellan dig som kund och Subaru Merchandise (ägs av Exakta Profile AB, 556713-5933), när du handlar av oss på denna webbplats.

prisinformation

Det pris som gäller är produktpris exklusive moms som vid beställningstidpunkten finns angivet på www.subarushop.se. Noteras bör att du måste vara inloggad som Återförsäljare för att få tillgång till prislistan för återförsäljare.

 

betalningsvillkor

Normalt betalningsvillkor är 30 dagar netto. Exakta Profile AB förbehåller sig rätten att kräva förskottsbetalning om kunden inte kan godkännas för kreditförsäkran av Exakta Profile AB's leverantör av kreditratings.

Vid betalning efter förfallodagen debiteras lagstadgad påminnelseavgift samt dröjsmålsränta (f.n. 9%) enligt räntelagen.

 

leveranstid

Beställda varor skickas från vårt lager senast 5 arbetsdagar efter att vi mottagit beställningen, men i normala fall skickas den redan dagen efter beställning. Med leverans avses att godset lämnar Exakta Profile AB's lager. Skulle en produkt vara tillfälligt slut så kontaktar vi dig omgående.

 

leveransvillkor och fraktkostnader

Leverans sker enligt "EX Works (EXW) Malmö". Tolkning ska ske enligt vid avtalets ingående gällande INCOTERMS. Fraktkostnad debiteras varje order. Aktuell fraktavgift presenteras alltid vid checkout i Kassan.

 

tillkommande avgifter

Eventuella tullavgifter, lokala skatter och andra avgifter som kan tillkomma ska bäras av Köparen.

 

Returpolicy

Retur eller byte av produkt
Om du vill returnera eller byta en eller flera varor (med undantag för specialbeställda varor), ska du kontakta vår kundsupport för att få vidare instruktioner om tillvägagångssätt. Produkten ska returneras till Exakta Profile AB inom 14 dagar efter det att produkten mottogs av Köparen.

Kundtjänst nås på subarushop@exakta.se eller på tel. 040-631 22 00 mån-fre kl. 9-12 samt kl. 13-15. Skicka inget utan att först ha varit i kontakt med oss. Fraktkostnad för retur betalas av kunden.

När vi mottagit din retur och haft möjlighet att kontrollera att varan inte är skadad eller använd, skickar vi dig en ny vara (fraktfritt) eller återbetalar/krediterar det belopp* du har betalt för varorna. 

*debiterad fraktkostnad vid ordertillfället återbetalas ej.

Reklamationer
Vill du reklamera en vara ska du kontakta vår kundtjänst för att få vidare instruktioner om tillvägagångssätt. Använda produkter kan inte returneras (med undantag för produkter med tillverknings- eller materialfel).

Kundtjänst nås på subarushop@exakta.se eller på tel. 040-631 22 00 mån-fre kl. 9-12 samt kl. 13-15. Skicka inget utan att först ha varit i kontakt med oss. Ersättningsprodukt skickas utan extra kostnad.

För de fall reklamation inte sker inom 12 månader förfaller Köparens rätt att reklamera.

Kan vi vid tillfället inte ersätta dig med en ny produkt, gör vi en återbetalning/kreditering till dig när vi har fått den defekta produkten i retur.