Köpvillkor för konsumenter
Nedanstående villkor gäller mellan dig som kund och Subaru Merchandise (ägs av Exakta Profile AB, 556713-5933), när du handlar av oss på denna webbplats.
Priser
Det pris som gäller är produktpris inklusive moms som vid beställningstidpunkten finns angivet på www.subarushop.se. Fraktkostnad tillkommer vid beställning. Aktuell fraktavgift presenteras alltid vid checkout i Kassan.
Betalning
Betalning av inköpta varor sker för närvarande endast mot kortbetalning (VISA eller MasterCard). Kortuppgifter lagras inte och all kortinformation hanteras över SSL-kryptering.
leverans
För leverans av varorna samarbetar vi med DB Schenker. Beställda varor skickas från vårt lager senast 5 arbetsdagar efter att vi mottagit beställningen, men i normala fall skickas din order redan dagen efter beställning.
Vid transport från Subaru Merchandise till kunden, är Subaru Merchandise ansvarig om varan skadas eller kommer bort under transporten. Vid transport från kunden till Subaru Merchandise är kunden ansvarig om varan skadas eller kommer bort under transporten.
Normalt ska alla produkter som finns i webshoppen finnas i lager och levereras inom utlovad leveranstid. Om en produkt du har beställt tagit slut kommer du att få besked om detta inom 3 arbetsdagar från beställning.
ångerrätt/byten
I enlighet med Konsumentköplagen samt Distans- och hemförsäljningslagen har du full ångerrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan. Ångerrätten räknas från den tidpunkt när försändelsen med dina varor levererats till dig. Ångerfristen gäller endast om varan hålls i väsentligen oförändrat skick.
Om du vill byta en eller flera varor, ska du kontakta vår kundsupport för att få vidare instruktioner om tillvägagångssätt.
Kundsupporten nås på subarushop@exakta.se eller på telefon 040-631 22 00 mån-fre kl. 9-12 samt kl. 13-15. Skicka inget utan att först ha varit i kontakt med oss. Fraktkostnad för retur betalas av kunden.
När vi mottagit din retur och haft möjlighet att kontrollera att varan inte är skadad eller använd, skickar vi dig en ny vara (fraktfritt) eller återbetalar det belopp* du har betalt för varorna.
* debiterad fraktkostnad vid ordertillfället återbetalas ej.
reklamationer
Vill du reklamera en vara ska du kontakta vår kundsupport för att få vidare instruktioner om tillvägagångssätt.
Kundsupporten nås på subarushop@exakta.se eller på telefon 040-631 22 00 mån-fre kl. 9-12 samt kl. 13-15. Skicka inget utan att först ha varit i kontakt med oss. Ersättningsprodukt skickas utan extra kostnad. Subaru Merchandise står för frakten.
Kan vi vid tillfället inte ersätta dig med en ny produkt, gör vi en återbetalning till dig när vi har fått den defekta produkten i retur.
minderåriga
För att få beställa varor från Subaru Merchandise ska du ha fyllt 18 år eller ha målsmans skriftliga tillstånd.
Ej uthämtad försändelse
Om du inte hämtar ut av oss levererad försändelse blir du automatiskt betalningsskyldig för frakt- och expeditionsavgift på 100 SEK inkl. moms.
personuppgifter
Enligt personuppgiftslagen måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av kommer att hanteras av Exakta Profile AB i egenskap av personuppgiftsansvarig. De personuppgifter du lämnar till oss, såsom namn, adress, personnummer, e-postadress och telefonnummer kan komma att användas för att säkerställa leveranserna till dig, vid kreditprövning, för att lämna erbjudanden och upplysningar om vårt sortiment till dig. De uppgifter du lämnar är endast tillgängliga för Exakta Profile AB och dess närstående bolag. Du har rätt att ta del av de uppgifter som finns registrerade om dig. Du har alltid rätt att begära att Exakta Profile AB ska radera eller korrigera de uppgifter som finns om dig. Genom att godkänna våra köpvillkor samtycker du till ovanstående.
tvist
Köp genom Subaru Merchandise styrs främst av Distans- och hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Vid eventuell tvist vänder du dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Exakta Profile AB, som äger Subaru Merchandise, åtar sig att följa eventuella beslut från Allmänna Reklamationsnämnden i samband med en tvist.
Mer information om dina rättigheter och skyldigheter som konsument hittar du hos Konsumentverket
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
Tel: 08-508 860 00
Email: arn@arn.se